pondělí 1. února 2016

Losing it - Cora Carmack

Losing it - Cora Carmack


Originální název: Losing it
Série: Losing it 
Nakladatelství: Jota
Počet stran: 248
Vydání v originále: 2014
Vydání u nás: 201



Anotace:
Jak to, že jsem pořád ještě panna?, ztrápeně si opakuje každý den při pohledu do zrcadla Bliss Edwardsová, na první pohled úspěšná a bezproblémová studentka herectví obklopená množstvím přátel, kteří však absolutně netuší, čím se jejich pohledná a inteligentní kamarádka užírá. Hodlá skoncovat s panenstvím – jenže ten pravý stále ne a ne přijít.

V okamžiku, kdy se její sexem protřelá kamarádka Kelsey dozví, že Bliss není ani lesbička, ani nehodlá odejít do kláštera, navleče ji do úzkých šortek a trička s tak velkým výstřihem, jaké by si samotná Bliss nikdy neoblékla. A potom ji s prohlášením konečně si vrzneš odtáhne do blízkého baru, kde ji po konzumaci několika panáků na kuráž vybízí, aby si našla kvalitního milence na jedno použití. Bliss prchá zbaběle na záchod, ale cestou narazí na zajímavého mladíka jménem Garrick, zabraného do čtení Shakespeara. Neplánovaně přeskočí jiskra a Bliss má tu noc skutečně šanci prožít pohádkový sex…, ze kterého však na poslední chvíli s mnoha nepodařenými výmluvami vycouvá.

Další den ráno, první hodinu posledního semestru, Bliss málem omdlí: zjišťuje, že Garrick, který před necelými osmi hodinami ležel nahý v její posteli, je jejím novým profesorem!

Můj názor:
Abych řekla pravdu, tak původně jsem vůbec tuhle knihu nechtěla číst.  Když jsem na Goodreads viděla původní obálku, vůbec ale opravdu vůbec se mi nelíbila. Po nějaké době jsem však narazila na české vydání a obálka se mi moc zabílila. Proto jsem se přece jen rozhodla, že se do knihy vrhnu. Autorka pro mě byla zcela neznáma a proto jsme od knihy neměla nějak moc velké očekávání. Podle anotace však byla hlavní zápletka jasná a tak jsem byla zvědaví, jak si s ní autorka poradí. V duchu jsem se modlila, aby to nebyla zase jen ta známa odrhovačka, kterých je teď všude mraky.

Příběh vypráví o dvaadvacetileté Bliss Edwardsová. Mladé, atraktivní studentce posledního ročníku herectví. Na první pohled se zdá, že vede bezproblémoví život. Je však jedna maličkost, která tu přece jen překáží.  Její panenství. Bliss samotné tato skutečnost nijak zvlášť nevadí, když se o tom však dozví její nejlepší kamarádka Kelsey, rozhodne, že je potřeba, aby se to změnilo.

A tak dojde na návštěvu klubu. Po dlouhém seznamu mužů, co připadali na pozici kandidáta, se kterým by o to mohla přijít, si všimla kluka, který si čte v klubu knihu. Knihu od Shakespeara. Majitel knihy jménem Garrick je na pohled naprosto dokonalý. Jedna věc na něm je však špatná. Je to Blissin nový profesor. Což by nejspíš nebyl takový problém, kdyby Bliss toto zjistila ještě předtím než se s Garrickem pokusí vyřešit svůj malý problém u ní v bytě. I její kamarádka Kelsey je v šoku z tohoto zjištění, ale i tak to bere jako úspěch, že dokázala, že její kamarádka už není panna. Pravda je však trochu jiná. Bliss se své kamarádce nesvěří, co přesně se stalo onen večer. Já osobně jsem se celkem nasmála při scéně v jejím bytě. Nechci však příliš prozrazovat. Krom toho, že kluk, který se jí líbí je její profesor, se vše začne komplikovat, když zjistí, že její nejlepší kamarád jí miluje a oni mají spolu hrát v divadle hlavní roli.

I když jsem asi v půlce knihy tušila, jak to všechno dopadne, tak i přesto to pro mě bylo velmi hezké a oddechové čtení. Úplný konec mě tedy ale přece jen překvapil. U knihy jsem se i v některých chvílích dobře bavila. Bliss byla už od začátku až do konce rozkošně komické nemehlo, protože neznám knižní postavu, který by se takhle dokázal ztrapnit jako Bliss, tak jsem se někdy opravdu hodně nasmála.A Garrick? Toho jsme si oblíbila hned na prvních stránkách. Prostě ho nešlo nemilovat. Jakožto učitel byl zakázané ovoce, jako pro něj Bliss. Garrick byl prostě britský mladý muž s motorkou, co vypadal až hříšně sexy na to, aby byl učitel.

I když se někomu tato kniha může zdát jako kýč, kýčem není, alespoň ne pro mě. I když se jedná o mé první setkání s Corou Carmackou, velmi rychle jsem se přesvědčila o tom, že psát umí. Její styl je sice docela jednoduchý, ale k příběhu se to hodí. Autorka dokázala příběh zpracovat skvěle a vůbec k tomu nepotřebovala ohromné množství stran a přehnané erotické scény. A to mi naprosto vyhovovalo, žádné dlouhé popisy ani zbytečné protahování se vůbec neobjevilo. Proto  za sebe knihu doporučuji a věřím, že si ji zamilujete stejně jako já.





Autor: 
Začínající spisovatelská hvězda, uvádí ke svému věku a zaměření, že je jí „něco přes dvacet“ a ráda píše o lidech své generace. Vyrůstala v malém městečku v Texasu a nyní žije v New Yorku. Řídí se mottem „Je třeba se postavit čelem ke všemu, co život přináší do cesty a naučit se s tím žít – tedy pokud to zrovna nejsou nůžky“.

Cora Carmacková se věnovala a věnuje mnoha profesím, které dělí na nudné (práce v maloobchodě), zábavné (práce v divadle), stresující (výuka) a vysněné (psaní). Hrdiny svých knih ráda uvádí do velmi trapných situací, skrze něž si však překvapivě najdou toho pravého partnera pro život. I trapní lidé totiž potřebují lásku.


Hodnoceni:

Moc děkuji internetovému knihkupectví MEGAKNIHY za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete zakoupit ZDE.


Žádné komentáře:

Okomentovat