neděle 20. července 2014

Na ostrově - Tracey Garvis Graves

Na ostrově - Tracey Garvis Graves

Originální název: On the Island
Počet stran: 312
Nakladatelství: Ikar
Vydání v originále: 2012
Vydání u nás: 2013













Anotace: 
Na Maledivy se většinou jezdí na dovolenou. Třicetiletá učitelka Anna však bude na jednom z jejich ostrovů trávit léto neobvyklým způsobem. Má pomoci šestnáctiletému Týdžejovi dohnat školu, kterou zameškal kvůli boji se zákeřnou chorobou. Ani Týdžej si nepředstavoval, že bude trávit prázdniny s rodiči někde daleko od Chicaga a kamarádů. A ještě k tomu ležením v učebnicích. Jenže letadlo s Týdžejem a Annou za mladíkovou rodinou nikdy nedorazí. Po ztroskotání hydroplánu skončí na opuštěném ostrově, odkázáni jeden na druhého. Debutový román mladé americké autorky, který se okamžitě po vydání stal bestsellerem.





Proč jsem si knihu vybrala: 
Tuto knihu jsem si vybrala kvůli názvu. Já vím je to divný ale je to tak. Nečetla jsem anotaci ani žádnou recenzi. Kniha se mi prostě líbila na pohled. Normálně si takhle knihy nevybírám. 


Můj názor: 
Skvělá kniha. Oddechovka jak se patří. Kniha se mi velice líbila, byla to příjemná změna mezi romantikou poslední doby, která čtu. Všechno začíná, když do letadla nasedne učitelka Anna s klukem, kterého má doučovat. Mají letět za jeho rodiči na Maledivy, kde bude mít TJ klid na učení, které promeškal kvůli nemoci. Když TJ a Anna ztroskotají na ostrově začnou si být bližší než jen jako učitelka a student. Zdálo se mi, že jsou na ostrově chviličku a pak mě vždycky překvapila informace, že uběhlo půl roku, rok, tři. Za tu dobu co jsou na ostrově odříznutí od okolního světa, prožívají dobré i špatné chvilky. Štěstí jim přeje, když vyplave Annin kufr s pár dalšími věcmi. Neštěstí je potká, když TJ onemocní a Anna si myslí, že se mu
vrátila rakovina. Takhle je to pořád dokola. Osud si s dvojicí pořádně hraje. Jediné co mi přišlo trochu prapodivné byl boj se žralokem. Pak jednoho štastného/neštěstného dne zasáhne ostrov pohroma. Vlna je od sebe oddělí ale díky ní se dostanou z ostrova. Následně se setkají v bezpečí hotelu. Tímto to však nekončí. TJ a Anna se snaží dostat domů. A když se to podaří čeká na ně další zkouška osudu. V médiích je o ně velký zájem. Však jen málo kdo by přežil takovou dobu na pustém ostrově. Ale ne vždy se o nich mluví pozitivně. Převážně Anna je kritizovaná. Jako učitelka co si začla s mladším studentem to nemá lehké. Ani rodiče nejsou nadšeni, že jejich syn má poměr s Annou. A k tomu je tu ještě Annin bývalí přítel. Proto mezi dvojicí nastanou krušné chvilky. Konec knihy se mi moc líbil. Možná byl trošku moc pohádkový. Ale nedokáži si představit něco jiného. I když malé překvapení tam bylo. Každopádně mě kniha velice zaujala. I když v ní byli časové skoky nevadilo mi to. Ve vyprávění se střídal TJ s Annou a to také dodalo knize na kouzlu. Oba dva mi byli opravdu sympatičtí. Je to ideální oddechová kniha na letní večer.



Autorka:
Tracey Garvis Graves žije na předměstí Des Moines ve státě Iowa, s manželem, dvěma dětmi a s hyperaktivním psem jménem Chloe. Na ostrově je její první román, který ji vystřelil na vrchní příčky knižních bestsellerů. Nyní usilovně pracuje na další knize.
Hodnocení:












Žádné komentáře:

Okomentovat