pondělí 30. prosince 2013

Les rukou a zubů - Carrie Ryan

Les rukou a zubů - Carrie Ryan 


Originální název: The Forest of Hands and Teeth
Nakladatelství: Mladá Fronta
Počet stran: 320
Vydání v originále: 2009
Vydání u nás: 2011 
















Anotace:
Mary žije v uzavřené vesnici. Její svět se řídí prostými zákonitostmi: musí poslouchat pravidla církevního Sesterstva, nesmí se přibližovat k plotu, za kterým - v Lese zubů a rukou - žijí Nezasvěcení,kteří svým kousnutím promění člověka v chodící mrtvolu. Když Sesterstvo rozhodne, že se provdá za muže, kterého jí určili, Mary musí poslechnout, přestože se zamilovala do zraněného Travise.Pak ale Nezasvěcení proniknou do vesnice, a Mary v nastalém zmatku prchá společně s Travisem, svým snoubencem Harrym, kamarádkou Cass i bratrem Jedem a jeho ženou dál do zapovězeného lesa.Touží dostat se k vysněnému oceánu, dál za les a Nezasvěcené, do světa, který tam venku přece musí někde být. 


Můj názor:
Na knížce mě hned na první pohled zaujala obálka. Byla to moje první kniha s tematikou nemrtvých, kterou jsem četla. Prní pár stránek knihy mi přišli nudné. Hlavní hrdinka se vykecávala jen o svých citech ale pak se to rozjelo a kniha začala být akční a já se nemohla odtrhnout. Celou knihou prostupuje snění Mary o světě někde za plotem, kde je oceán a město s vysokými budovami, o kterých jí vyprávěla její matka. Mary mi chvílemi přišla trochu jako blázen, že jsem měla chuť s ní zatřást a zakřičet na ni a profackovat. I ostatní hrdinové mi občas přišli trochu jako blázni. Trošku mě štval i milostný čtyřúhelník. Ale velice se mi líbilo, jak autorka vykreslila prostření, atmosféru a hlavně zombíky. Sama jsem si je představovala. Jak chodí a chrčí a sápou se po lidech. Nakonec mě to představa i trochu děsila. Pěkné odreagování od jiných knih. Pro mě je to příjemná změna a když se mi  dostane pokračování do ruky tak si jej určitě přečtu.


Autorka:
Carrie Ryan je úspešná americká autorka  knih o zombie apokalypse. Narodila se a vyrostla v Greenville v Jižní Karolíně. Carrie je absolventka Williams College a Duke University School of Law. Žije ze svým manželem, dvěma kočkami a jedním velkým štěnětem v Charlotte v Severní Karolíně.





Hodnocení:



1 komentář:

  1. Pěkná stručná recenze :) Mně první díl této série moc nesedl, ohodnotila jsem ho tuším dvěma hvězdičkami, ale druhý díl mě naopak naprosto nadchl :) Tak uvidíš, jak sedne tobě, až se ti dostane do rukou :)

    OdpovědětVymazat