sobota 26. října 2013

Žena v černém - Susan Hill

Žena v černém - Susan Hill


Originální název: Woman in Black
Nakladatelství: Vyšehrad
Počet stran: 126
Vydání v originále: 1983
Vydání u nás: 1995

Anotace:
Anglický thriller Žena v černém začíná celkem nadějně: Postarší muž (Arthur Kipps) sepsal svůj životní příběh a rád by jej zveřejnil. Doufá totiž, že tímto způsobem by se mohl osvobodit od "démonů", kteří ho už léta pronásledují. Proto požádá o pomoc profesionálního Herce, který pak v retrospektivním ději převezme jeho identitu. Vracíme se do doby, kdy Kipps jako mladý talentovaný právník odjíždí z Londýna do zapadlého kouta Anglie, aby se zúčastnil pohřbu zesnulé klientky a v opuštěném domě Na Úhořích blatech vyřídil i její pozůstalost. Autentický Kipps dostane za úkol interpretovat postavy, s nimiž se v té době setkal. Diváci se postupně stávají spoluúčastníky dramatických událostí, které i díky sugestivní zvukové kulise podněcují jejich fantazii. Krůček po krůčku se před námi odkrývá děsivé tajemství ponurého sídla uprostřed bezedných močálů, jemuž se obyvatelé sousedního městečka už odedávna vyhýbají. "Žena v černém", kterou Artur Kipps poprvé spatří při smutečním obřadu, vzbudí v první chvíli jeho soucit. Tehdy ovšem ještě netuší, jaký neblahý osud mu toto setkání přinese.



Můj názor:
Horory moc nečtu ale tato hororová kniha mě zlákala už před delší dobou. Po přečtení jsem však trochu zklamaná. Anotace knihy, obálka a recenze, které jsem si našla se mi líbili. Ale i když je kniha velmi slabá dalo mi hodně práce něž jsem jí přečetla. Dokonce jsem jí odložila na poličku a mezitím si přečetla jinou knížku. Největším plusem, který jsem na příběhu našla je vykreslení atmosféry. Na čtenáře přímo dýchá ta ponurost a temnota, jakoby se sám najednou ocitl uprostřed strašlivých  močálů. Toto se mi na knize opravdu líbilo. Číst ji někdy pozdě v noci, tak bych se opravdu bála. Mě osobně v knize ale chyběla nějaká větší akce. Asi hold na tohle nejsem. Zápletka je ale promyšlena celkem dobře a čtenář tak pozvolna odhaluje tajemství ženy v černém i tajemného domu a konečně odhalení je opravdu překvapující. Přestože se na knize snažím najít co nejvíce pozitiv, tak mě kniha zklamala. To ale neznamená, že se nemůže ostatním líbit. Věřím, že čtenáři, kteří mají horory rádi budou mít i tuto knihu v oblibě. Nicméně na stejnojmenný film se velice těším. Horory mám prostě raději ve filmové podobě.


Autorka:
Britská autorka se narodila roku 1942 ve Scarboeough v Yorkshiru. Od roku 1963 se věnuje vlastní tvorbě, kromě příspěvků do novin a časopisů napsala přes třicet titulů – románů pro dospělé, knížek pro děti,povídek. Pro Daily Telegrph psala pravidelný sloupek, zajímá se o divadlo. Napsala hru pro děti a několik rozhlasových her pro dospělé. Divadelní adaptace jejího pozoruhodného románu „Žena v černém“ se hrála několik let ve West Endu. Susan Niklová založila nakladatelství Long Barn Books, řídí literární časopis a podíl na obchodě s dárkovými předměty. S manželem a dvěma dcerami žije ve venkovském sídle v Gloucestershire. 

 Hodnoceni:


Žádné komentáře:

Okomentovat