čtvrtek 5. září 2013

Monument 14 - Emmy Laybourne

Monument 14 - Emmy Laybourne

Originální název: Monument 14
Série: Monument 14
Díl: 1
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 296
Vydání v originále: 2012
Vydání u nás: 2013


Anotace:
Tvá matka na tebe křičí, že nestihneš autobus. Vidí, jak se blíží ulicí. Nezastavíš se a neobejmeš ji, neřekneš jí, že ji máš rád. Nepoděkuješ jí, že je hodná, laskavá a trpělivá máma. Jistě že ne – jen seběhneš schody a utíkáš na roh ulice. 

Kdybys ale věděl, že je to naposled, co mámu vidíš, nejspíš by sis přál, aby ses zastavil a všechny ty věci udělal. Možná i za cenu, že by ti autobus ujel.  

Ale autobus se už blížil, tak jsem se rozběhl. 

Čtrnáct dětí. Jeden supermarket. A milion věcí, které nabraly špatný směr.  V akcí nabitém debutovém románu Emmy Laybourneové se stal supermarket útočištěm pro čtrnáct dětí – šest středoškoláků (oblíbených i neoblíbených), dva osmáky (z nichž jeden je technický génius) a šest malých dětí. Venku zuří jedna katastrofa za druhou, počínaje monstrózním krupobitím a konče použitím chemických zbraní, které svět – jak ho znají – vedou do záhuby.




Můj názor:
Monumen 14 je kniha na kterou jsem nedávno narazila na internetu a naprosto jsem nevěděla co od ní očekávat. Autorka pro mě byla zcela neznáma. Obálka i anotace mě velice nalákala. Kniha mě příjemně překvapila. Styl psaní mi sedla a kniha se opravdu dobře a rychle četla. Příběh byl napínavý ale trošičku mi tam chyběla větší akce ale jinak opravdu dobrá knížka. Vše se točí kolem 14 dětí co uvízli v obchoďáku. Hlavní hrdina Dean mi byl sympatický ale místy se choval opravdu nemožně. Velice se mi líbil jeho bratr Alex a kluk jménem Niko. V příběhu se však i vyskytovali postavy, kterým bych opravdu naliskala. Například chování Braydena a Jake. Byli to typický králové školy. A Astrid a to její chování mě taky někdy štvalo. Dále tu máme zbytek dětičky, buď předškoláčci nebo děti navštěvující první stupeň základní školy. Taková směsice všech věkových kategorií i charakterů. Kniha nabízí rovnou dva milostné trojúheníky. Ke konci knihy jsem se už konečně dočkala nějaké té akce. A musím říct, že konec mě velice šokoval. Ne jen rozhodnutím některých postav ale i to, že byl tak otevřený. Až se mi naskytne možnost přečíst si druhý díl nebudu váhat. Knihu bych doporučila všem co mají rádi knihy o katastrofách. Určitě se jim zalíbí. 




Autorka:

Emmy Laybourne ž
ije v New Yorku se svým manželem a se svými dětmi. Napsala tři romány. Jako herečka jsem se objevil ve filmech s herci jako Will Ferrell , Molly Shannon , Michael Douglas , Albert Brooks a John Travolta , hrála v televizním seriálu s Davidem Allen Greer , Paul F. Tompkins a Delta Burke. Přednáší o tvůrčím psaní.


Hodnocení: 

1 komentář: