čtvrtek 8. srpna 2013

Čísla : Na útěku - Rachel Ward

Čísla : Na útěku - Rachel Ward

Originální název: Time to Run
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 320
Série: Čísla
Díl: 1
Vydání v originále: 2009
Vydání u nás: 2011













Anotace:
Od chvíle, kdy zemřela její matka, Jem věděla o číslech. Věděla o nich už mnohem dřív, vlastně odmalička. Když se podívala někomu do očí, registrovala v nich číslo. Ale jeho význam zjistila v den, kdy její matka zemřela na předávkování drogami. Číslo znamenalo datum úmrtí. Jem prožívala těžké dětství. Stěhovala se od jedné pěstounky k druhé a všude si připadala jako cizinec. Nejraději se toulala sama a tak tomu bylo i v okamžiku, kdy potkává kluka, jemuž přezdívají Pavouk. Náhodné setkání jí změní život. Nachází někoho opravdu blízkého a svět se rázem stává snesitelnější. Společně se potulují kolem jednoho z londýnských kanálů, klábosí o všem možném a pomalu se sbližují. Na jednom z výletů do města se stanou svědky tragického neštěstí, které Jem předem předpoví. Oni sami katastrofě uniknou, ale ta je jen začátkem událostí, které navždy otřesou jejich životy…


Můj názor:
O této knize jsem hodně slyšela. Autorka pro mě byla neznámá a tak jsem se těšila co mi přichystá. Po přečtení knihy musím říct, že mě příjemně překvapila. Četla jsem pár recenzí, kde recenzentům vadil způsob, jak je kniha napsaná. Mě osobně hovorová čeština a ani nadávky vůbec nevadily. Prostě to patří k dnešní době a mládeži. Naopak dávaly příběhu opravdovost. Žádné přikrášlování a kudrlinky. Líbil se mi  hlavně samotný příběh. Pro mě to byl originální námět. Nikde jsem se zatím nesetkala s čísly, jako to byla v této knize. Jem, hlavní hrdinka knihy, která se snaží bojovat s osudem, byla velice sympatická. Já osobně bych nedokázala žít a vidět tyto čísla kolem sebe. Další hlavní postava Pavouk, alias Terry, mě také přišel velice sympatický a hned jsem si ho oblíbila. Za zmínku určitě stojí i jeho babička. U knihy jsem se chvílemi smála a pak s velikým napětím sledovala co se bude dít. Nechci ni prozrazovat ale konec mě trochu naštval a naprosto šokoval. Musím také říct, že obálka knihy mě velice zaujala hned na první pohled. Je velice originálně řešená. Kombinace písmen a čísel je prostě skvělá. Mě osobně vážně kniha potěšila.




Autorka:


Rachel Ward bydlí v Bath ve Velké Británii se svým manželem a dvěma dospívajícími dětmi. Má ráda čtení, časná rána, vegetariánskou stravu, sledování filmů a brambory ve všech podobách. V současné době píše romány pro teenagery a mladé dospělé. Její první román, "čísla" byl zveřejněn v lednu 2009.






Hodnocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat