sobota 13. července 2013

Vlny zmítané smrtí - Carrie Ryan


Vlny zmítané smrtí  - Carrie Ryan  


Originální název: The Dead-Tossed Waves Nakladatelství: Mladá Fronta  
Počet stran: 424  
Vydání v originále: 2010 
Vydání u nás: 2012  















Anotace: Gábi vede klidný život v bezpečí svého městečka u moře, za hradbou. Nechává přátele snít o Temném Městě na pobřeží a sama vše jen pozoruje z majáku. Nic jiného než domov nikdy nepoznala. Nic jiného ke štěstí ani nepotřebuje. Ale život po Návratu nemůže být bezpečný. Existují nebezpečí, která ani hradba nezastaví. Gabrielina matka si myslela, že svá tajemství nechala v Lese rukou a zubů, ale tajemství v jejich světě nezůstávají pohřbena – stejně jako mrtví. Gabrielin svět se začíná hroutit. Jeden večer za hradbou… Jeden kluk, kterého Gábi znala odjakživa, a jeden zahalený tajemstvím… Jeden okamžik nepozornosti, a půlka Gabrieliny generace je mrtvá, druhá půlka uvězněná. Gábi ví jediné: Jestliže má ještě doufat v budoucnost, musí se postavit lesu z matčiny minulosti.


Můj názor:
Vlny zmítané smrtí jsou velice volným pokračováním Les rukou a zubů.  I když knihy patří do série, každá je vyprávěna z pohledu jiné hrdinky, a je mezi nimi několik let rozdíl. Kdybych měla knížky porovnat Vlny zmítané smrtí se mi líbili vícw. Styl psaní je stejný jako v předchozím díle, tedy v přítomném čase- Tentokrát z pohledu Gabriely. V knize se vyskytuje Mary, matka Gabriely. z první knihy. Mary ve mě moc sympatií nevyvolala, ale Gabriela se mi líbila mnohem víc. Je úplně jiná než její matka, dokonce bych řekla, že je jejím pravým opakem. Moji milý nemrtví jsou pořád stejní a to se mi líbí. Celou knihu jsem se bála aby hlavní hrdinka přežila. Tento díl je opravdu lepší než předešlí. Zaujal mě i více příběh Gabriely. Dějová linie je propracovanější a postavy jsou mnohem lidštější. Obálka se mi líbila stejně jako u první knihy autorky. Kniha by se možné dala číst i bez předešlého dílu ale je lepší vědět co bylo před Gabriel. Je to kniha, která se od jiných liší a to se mi velice líbí. Rozhodně si přečtu i třetí díl.




Autorka:
Carrie Ryan je úspešná americká autorka  knih o zombie apokalypse. Narodila se a vyrostla v Greenville v Jižní Karolíně. Carrie je absolventka Williams College a Duke University School of Law. Žije ze svým manželem, dvěma kočkami a jedním velkým štěnětem v Charlotte v Severní Karolíně.




Hodnocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat